Największe jak do tej pory wyniki w tonażu przeładowanych towarów, zanotował port Gdańsk w 2017 roku. Łącznie wykonano przeładunek na 40,5 mln ton. Dobrze też prezentuje się wysokość inwestycji poczynionych w tymże roku, gdyż ich koszt to ponad 29 mln złotych. Obecny 2018 rok, ma zaowocować jeszcze większym progresem – Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, planuje wydać na inwestycje 170 mln złotych, a ze strony UE ma wpłynąć 600 mln złotych.
Inwestycje z jakich już korzysta port Gdański to m.in. zmodernizowana linia odbojowa na Nabrzeżu Wiślanym i Nabrzeże Przemysłowe, a także zmiany w obrębie Kapitanatu Portu Północnego.
Długo zapowiadana i wyczekiwana inwestycja to modernizacja Portu Wewnętrznego i najważniejsze – pogłębienie toru wodnego i rozbudowa nabrzeża. Możliwe wtedy będzie wpływanie do portu statków o większej niż dotychczas pojemności, czyli zanurzeniu 10,6 m, długości do 250 m i szerokości do 35 m. Podjęte prace będą dotyczyły kanału i nabrzeża o długości 5 km. Szacuje się, że wartość inwestycji to 470 mln złotych.
Również obiekty kubaturowe doczekają się modernizacji. Falochron Brzegowy Północny zostanie doinwestowany w tym celu 6 milionami złotych. W planach jest również modernizacja Pirsu Rudowego za 5 mln złotych. Łączne zaplanowano w 2018 roku modernizację 150 obiektów.
Powstaną cztery parkingi, w okolicy portów, a najważniejszy z nich to parking buforowy przy ulicy Śnieżnej i Handlowej na 70 miejsc, który ma zostać uruchomiony jeszcze w tym roku. Łącznie inwestycje na wszystkie parkingi, tory, place i ogrodzenia, wyniesie 16 mln złotych.
Wszystkie działania i te spektakularne inwestycje, mają ustanowić Port Gdańsk atrakcyjniejszym dla kontrahentów, a w przyszłości uczynić go portem Centralnym.
Styczeń 2018 przyniósł już w porcie gdańskim kolejne rekordy przeładunkowe. Odnotowano ponad 4 mln ton przeładunku, były to głównie paliwa, węgiel oraz ładunki drobnicowe. Hossa, czyli przeładunek ponad 4 mln towarów w miesiącu, trwa już trzeci miesiąc z rzędu.