Ministry of Development has chosen five countries in which Polish products will be promoted for the following three years. The list includes: Algiers, India, Iran, Mexico and Vietnam.

 

The purpose of the project is to increase awareness as far as possibilities of import to non-EU states is concerned – especially those that are far away, to which transport is usually expensive, but also has a big potential. A suitable advertising campaign is aimed at making it easier for our exporters’ products to reach foreign markets.

 

We already know that the advertising campaign will take place, but in which branches of economy? Here is the list:

 

  1. Medical equipment
  2. Machinery
  3. IT/ICT
  4. Biotechnology and pharmaceuticals/medicines
  5. Fashion
  6. Cosmetics
  7. Construction
  8. Boats and yachts
  9. Furniture
  10. Polish cuisine
  11. Wellness service
  12. Car and airplane parts

 

 

The choice of the abovementioned sectors has been made after complex analysis.

 

As a part of preparations, the Ministry of Development has commissioned an analysis of innovative economy branches, products and services to two independent research institutions that in return would come up with the most appropriate foreign markets to start exporting to. Both institutions, using various macroeconomic methods and indicators, have narrowed the list to 20 economy branches. A detailed plan of advertising will be drafted for each sector. The plans will include specific promotional methods. A special subsidies programme is going to be put in place for each company. At the moment, the advertising plan for each foreign economy is made separately. From now on, every advertising plan is going to be divided into two parts.

 

 

The first part is going to focus on advertising  for businesses. Participation in this part is going to be facilitated by the MŚP’s Go To Brandprogramme, financed by Polish Agency for Enterprise Development.

 

 

The second part will concentrate on the essence of chosen economy branches, which will for example includeorganizational side of contractor visits and sponsoring articles in the  foreign press.

 

 

Thanks to the programme, the chances of finding new clients in the five countries (Algiers, India, Iran, Mexico and Vietnam) seem to be high.

 

Thanks to a wide network of contacts, Wide Bridge is able to organize international shipments to the countries mentioned above. We would be happy to help you – please, feel free to ask us about freight and transportation prices on quotes@widebridge.pl

 

 

 Ministerstwo Rozwoju wybrało pięć rynków perspektywicznych, na których przez najbliższe 3 lata prowadzić będzie intensywną promocję polskiej gospodarki. Do wybranych rynków należą: Algieria, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam.

Celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości nt. możliwości importu z krajów pozaunijnych, często odległych, kosztowych, ale posiadających duży potencjał. Odpowiednia promocja naszych produktów we wskazanych powyżej krajach ma pomóc naszym eksporterom w ekspansji produktów.

Wiemy już gdzie nastąpi promocja polskiej gospodarki ale w zakresie jakich branż? Realizacja programów promocji odbywać się będzie dla następujących branż:

  1. Sprzęt medyczny
  2. Maszyny  urządzenia
  3. IT/ICT
  4. Biotechnologia i farmaceutyka
  5. Moda polska
  6. Kosmetyki
  7. Budowa i wykańczanie budowli
  8. Jachty i łodzie
  9. Meble
  10. Polskie specjalności żywnościowe
  11. Sektor usług prozdrowotnych
  12. Części samochodowe i lotnicze

Wybór wyżej wymienionych branż poprzedzony został wieloaspektową analizą danych uzyskanych z różnych źródeł informacji.

W ramach prac przygotowawczych Ministerstwo Rozwoju zleciło dwóm niezależnym instytutom badawczym przeprowadzenie analizy innowacyjnych branż, produktów i usług polskiej gospodarki o charakterze proeksportowym, które można promować na rynkach zagranicznych.

Każdy z instytutów, wykorzystując różnorodne wskaźniki makroekonomiczne, stworzył listę 20 branż i produktów proeksportowych o potencjale wizerunkowym, które wpisują się w założenia Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS).

Dla  branż opracowane zostaną szczegółowe zakresy programów promocji, w których określone zostaną działania promocyjne dla przedsiębiorców, na uczestnictwo, w których możliwe jest uzyskanie dofinansowania ze środków poddziałania 3.3.3 PO IR oraz działania ogólne promujące całą branżę – finansowane ze środków poddziałania 3.3.2 PO IR. 

Obecnie dla każdego z rynków opracowywany jest odrębny program promocji, w ramach którego określone zostaną narzędzia promocyjne służące zwiększeniu poziomu eksportu na danym rynku. Każdy z programów składać się będzie z dwóch części.

W ramach pierwszej części wskazane zostaną działania promocyjne dla przedsiębiorców. Udział przedsiębiorców w tych działaniach sfinansowany zostanie w ramach poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

W ramach drugiej części, wyszczególnione zostaną działania promujące istotę wybranych branż oraz działania promujące polską gospodarkę. W części tej znajdą się między innymi takie działania jak: organizacja misji przyjazdowych kontrahentów, artykuły sponsorowane w prasie czy działania informacyjno-promocyjne na danym rynku.

Istnieją duże szanse, że programy promocji pomogą w znalezieniu nowych potencjalnych Klientów  z krajów Algierii, Indii, Iranu, Meksyku i Wietnamu. 

Wide Bridge dzięki siatce połączeń na całym świecie, może realizować przesyłki od drzwi do drzwi. Chętnie przygotujemy wyceny na transport z wyżej wymienionych krajów. Zachęcamy do wysyłania zapytań na quotes@widebridge.pl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *