E -commerce to nic innego jak dokonywanie transakcji związanych z działalnością gospodarczą za pośrednictwem mediów teleinformatycznych. Wzrost sprzedaży w tym segmencie zanotowała m.in. grupa  EM&F, która jest właścicielem takich sieci, jak Empik i Smyk. W przypadku tej grupy, sprzedaż wzrosła o 25 %. Liderem w segmencie e – commerce w Polsce jest Grupa Allegro.pl – E – commerce, z której korzystało 13 326 725 użytkowników (dane na grudzień 2013 r.).* Poniżej został załączony plik video, który powinien ułatwić zrozumienie, czym jest e – commerce.

https://www.youtube.com/watch?v=AhgtoQIfuQ4

 

 Przy tak dużej liczbie klientów, firmy muszą zapewnić odpowiednią obsługę logistyczną. Jak to wygląda od “zaplecza”?

Dla ułatwienia  stworzono system kompletacji. Najpierw zamówienie zostaje zarejestrowane przez system. Pracownik danego magazynu jest odpowiedzialny za przygotowanie odpowiedniej ilości asortymentu. Następnie pakuje towar i wysyła go bezpośrednio do klienta. Cały proces nie może trwać dłużej niż 12 godzin. Biorąc pod uwagę, że takich zamówień mogą być setki dziennie, przestaje wyglądać to tak błacho. Działanie systemu kompletacji sterowanego głosem przedstawia poniższe video:

 

W ślad za rozwojem segmentu e – commerce, podąża również Poczta Polska. Planuje ona osiągnąć przychód w łańcuchu wartości dla e – commerce na poziomie 1,5 mld zł, czyli wzrost o ok.  100 %. Poczta Polska, oprócz usług logistycznych, będzie oferowała klientom również rozwiązania z zakresu bankowości, komunikacji cyfrowej oraz ubezpieczeń. Poza tym, planuje zainstalować blisko 1000 urządzeń samoobsługowych.**

Źródło:

* http://evigo.pl/

** http://www.tsl-biznes.pl/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *