RODO
- Dom
- RODO
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Wide Bridge Forwarding Sp. z oo
Rozdział I – RODO/informacje ogólne
Rozpoczniemy stosowanie RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). 25 maja 2018 r Pełna nazwa to: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Cel RODO:
RODO wprowadza i harmonizuje zasady przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej. W szczególności zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych i chroni prawo do prywatności.
Krótki słowniczek terminów:
“Administrator“ – osoba lub podmiot, który (samodzielnie lub wspólnie z innymi administratorami) ustala, dlaczego i w jaki sposób dane osobowe będą przetwarzane. Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Tanecznej 23/29
“Dane osobiste“ – to informacje, które identyfikują (lub umożliwiają identyfikację) osoby fizycznej (zwanej także „osobą, której dane dotyczą” lub „klientem”). Będą to w szczególności: imię i nazwisko, rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, adres, numer telefonu, adres e-mail, data urodzenia, PESEL, NIP, REGON, zdjęcie z monitoringu itp.
„Podmiot przetwarzający” – osoba fizyczna lub podmiot przetwarzający dane osobowe w imieniu administratora.
“Przetwarzanie danych osobowych“ – są to czynności związane z danymi osobowymi. Można je wykonywać automatycznie lub ręcznie. O przetwarzaniu mówimy wtedy, gdy dane: zbieramy, utrwalamy, porządkujemy, porządkujemy, przechowujemy, adaptujemy lub modyfikujemy, pobieramy, przeglądamy, wykorzystujemy, ujawniamy (np. poprzez wysłanie), rozpowszechniamy, udostępniamy, adaptujemy lub łączymy, ograniczamy, usuwamy lub niszczymy.
„Odbiorca danych osobowych” oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, któremu ujawniane są dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest to osoba trzecia. Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach szczególnej procedury przewidzianej w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, nie są jednak uznawane za odbiorców; przetwarzanie tych danych przez te organy publiczne musi być zgodne z przepisami o ochronie danych mającymi zastosowanie do celów przetwarzania.
Komunikacja między nami a Klientami/osobami, których dane dotyczą:
We wszystkich sprawach, w tym dotyczących danych osobowych, komunikujemy się z naszymi klientami/osobami, których dane dotyczą: za pośrednictwem strony internetowej, poczty elektronicznej, telefonu i poczty oraz w siedzibie Administratora.
Dane kontaktowe Administratora:
Poczta: office@widebridge.pl
tel. +48 223310663
adres strony internetowej: www.widebridge.pl
Rozdział II – Podstawowe zasady przetwarzania
RODO formułuje 6 zasad przetwarzania danych osobowych, którymi kieruje się Administrator przy przetwarzaniu danych osobowych klientów/partnerów biznesowych. Oni są:
- zasada legalności, wiarygodności i przejrzystości : przetwarzamy dane osobowe w sposób zgodny z prawem. O wszelkich kwestiach z tym związanych informujemy klientów kompleksowo, za pośrednictwem ustalonych kanałów komunikacji i możliwie najprostszym językiem, tak aby mieli świadomość, że zbieramy, przechowujemy lub w inny sposób przetwarzamy ich konkretne dane osobowe.
- zasada minimalizacji i adekwatności danych : przetwarzamy tylko te dane (adekwatne, istotne), które są rzeczywiście potrzebne do osiągnięcia danego celu.
- zasada dokładności danych: dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzane przez nas dane były prawdziwe, aktualne i dokładne. Dlatego od czasu do czasu możemy poprosić klientów o sprawdzenie i aktualizację swoich danych. Prosimy ich także o informowanie nas o wszelkich zmianach dotyczących ich danych osobowych (imię i nazwisko, adres itp.).
- zasada celowości i przechowywania przetwarzanych danych: zbieramy dane osobowe klientów/osób, których to dotyczy, wyłącznie w konkretnym, wyraźnym i prawnie uzasadnionym celu, którego nie moglibyśmy osiągnąć w inny sposób. Dane przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą. Przetwarzamy je tylko tak długo, jak jest to niezbędne do osiągnięcia celu, dla którego je uzyskaliśmy (chyba że jesteśmy zobowiązani do dalszego przetwarzania przepisami prawa).
- zasada integralności i poufności danych: dostarczamy rozwiązania informatyczne i organizacyjne, które zapewniają bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych osobowych. Chronimy dane przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
- zasada odpowiedzialności: jesteśmy w stanie wykazać w sposób wymagany przez prawo, że postępujemy zgodnie z prawem w odniesieniu do danych osobowych, uwzględniamy ochronę danych na etapie projektowania (np. nowego produktu) oraz zapewniamy ochronę danych osobowych poprzez domyślny.
Rozdział III:- Jakie dane przetwarzamy – podstawowe informacje.
Dane osobowe to wszelkie informacje, które identyfikują (lub umożliwiają identyfikację) osoby, której dane dotyczą. Najczęściej przetwarzamy takie dane jak:
- imię i nazwisko.
- inne dane identyfikacyjne: numer PESEL, data urodzenia, adres, e-mail, numer telefonu.
- numer identyfikacji podatkowej (NIP).
- numer REGON.
- rodzaj, numer i seria dokumentów tożsamości.
- inne dane niezbędne nam do oferowania produktów i usług.
Możemy przetwarzać dane osobowe, gdy mamy jedną z następujących podstaw:
a) osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów.
b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej.
e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, chyba że nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w zwłaszcza gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
Rozdział IV:- Obowiązki informacyjne wobec klientów (osób, których dane dotyczą)
Wszelkie informacje dotyczące ochrony danych osobowych dostępne są dla naszych klientów w każdej chwili na naszej stronie internetowej www.widebridge.pl lub w siedzibie firmy. Chętnie odpowiemy również na wszystkie pytania zadawane przez klientów. Informacji indywidualnej udzielamy w dwóch sytuacjach: gdy zbieramy dane lub gdy zmieniamy cel ich przetwarzania.
Kiedy Cię o tym poinformujemy?
Jeżeli zbieramy dane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, niezwłocznie przekazujemy taką informację. Gdy dane pochodzą z innego źródła, przekazujemy je osobie, której dane dotyczą:
a) w rozsądnym terminie, nie później jednak niż miesiąc po pozyskaniu danych.
b) najpóźniej przy pierwszej komunikacji z osobą, której dane dotyczą (jeżeli wykorzystujemy dane w komunikacji z tą osobą).
chyba że udzielenie informacji okaże się niemożliwe lub wymagałoby nieproporcjonalnie dużego wysiłku lub osoba, której dane dotyczą, posiada wszystkie informacje, do otrzymania których jest uprawniona zgodnie z art. 13 i 14 RODO.
Jak informujemy?
Możemy udostępniać te informacje:
a) w klauzulach informacyjnych zawartych w dokumentach przeznaczonych dla osoby, której dane dotyczą.
b) osobiście lub telefonicznie, podczas rozmowy z pracownikiem/współpracownikiem Administratora.
c) drogą elektroniczną, w tym poprzez zamieszczenie tej informacji na naszej stronie internetowej.
Rozdział V: - Prawa osób, których dane dotyczą
Prawo dostępu do danych
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać od nas informację, czy przetwarzamy jej dane osobowe. Osoba zainteresowana ma prawo wiedzieć:
- dlaczego przetwarzamy określone dane.
- jakie rodzaje danych przetwarzamy.
- jakim odbiorcom lub kategoriom odbiorców ujawniliśmy (lub możemy ujawnić) dane – w szczególności dotyczy to odbiorców w krajach innych niż kraje Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- jak długo planujemy (jeśli można to określić) przetwarzać dane lub na podstawie jakich kryteriów ustaliliśmy ten okres.
Aby Klient mógł uzyskać dostęp do swoich danych osobowych, musimy otrzymać od niego odpowiedni wniosek/żądanie.
Prawo do sprostowania danych
Osoba, której dane dotyczą, może żądać niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych osobowych lub uzupełnienia niekompletnych danych. W celu sprostowania danych osoby, której dane dotyczą, musimy otrzymać od niej wniosek/żądanie określające zakres sprostowania. Udzielamy odpowiedzi w terminie zgodnym z RODO.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym)
Osoba, której dane dotyczą, może żądać, abyśmy usunęli jej dane, gdy:
- dane nie są już niezbędne do osiągnięcia celu, dla którego je zebraliśmy.
- dane nie były przetwarzane zgodnie z RODO lub innymi przepisami prawa.
Aby usunąć dane osoby, której dane dotyczą, musimy otrzymać od niej żądanie precyzujące jego żądania. Odpowiedzi udzielamy w terminach określonych w RODO. Jeżeli usuniemy dane klienta, mamy prawo zachować informację, na czyje żądanie to zrobiliśmy.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Osoba, której dane dotyczą, może również żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie jej danych. Prawo to ma zastosowanie w następujących sytuacjach:
- Osoba, której dane dotyczą, wskazuje, że przetwarzane przez nas dane są nieprawidłowe.
- Osoba, której dane dotyczą, uważa, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem i żąda ograniczenia ich wykorzystania (ale sprzeciwia się usunięciu).
- dane osobowe nie są już nam potrzebne do osiągnięcia zamierzonego celu, ale osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu przez nas jej danych, ponieważ są one jej potrzebne do dochodzenia lub obrony swoich roszczeń;
- Osoba, której dane dotyczą, chce wnieść sprzeciw z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją (kiedy przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu).
Może zaistnieć sytuacja, gdy przetwarzamy dane pomimo żądania osoby, której dane dotyczą, ograniczenia przetwarzania jej danych. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy ustalamy, dochodzimy lub bronimy się przed roszczeniami.
Aby ograniczyć przetwarzanie Twoich danych osobowych, musimy otrzymać od Ciebie odpowiednie żądanie. Udzielamy odpowiedzi pisemnie w terminach określonych w RODO.
Prawo do przenoszenia danych
Jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody lub w celu zawarcia i realizacji umowy, każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do przeniesienia swoich danych. Dane udostępnimy bezpośrednio Klientowi lub dodatkowemu, wskazanemu przez Klienta administratorowi. Aby móc przenieść dane osoby, której dane dotyczą, musimy otrzymać od niej odpowiednie żądanie. Dane przekażemy w postaci zaszyfrowanej wiadomości e-mail w terminach określonych w RODO.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania
Osoba, której dane dotyczą, może sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas jej danych osobowych, tj w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. Zgłaszający powinien zawsze wskazać nam, jaki konkretny sprzeciw składa. Klientom przysługuje w szczególności prawo sprzeciwu wobec marketingu produktów i usług Administratora.
Osoba, której dane dotyczą, chcąca skorzystać ze swoich praw, zobowiązana jest do złożenia wniosku do Administratora.
Jeżeli identyfikacja osoby składającej wniosek nie jest jednoznaczna, Administrator zastrzega sobie prawo do uzyskania podstawowych informacji o zgłaszającym
w celu jednoznacznego zidentyfikowania jego tożsamości. W celu identyfikacji zgłaszającego Administrator może poprosić o podanie następujących danych:
- imię i nazwisko.
- numer PESEL
- Rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości.
- Adres korespondencyjny (ulica, numer domu/mieszkania, miejscowość, kod pocztowy, kraj).
- REGON i NIP (w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą).
- adresy e-mail i numery telefonów komórkowych, z których korzysta lub używał Klient kontaktując się z nami.
Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie przez upoważnionego pracownika Administratora.
Rozdział VI: - Naruszenia ochrony danych osobowych
Naruszenie ochrony danych osobowych ma miejsce wówczas, gdy administrator przypadkowo lub bezprawnie niszczy, traci, modyfikuje, ujawnia lub udostępnia dane osobowe.
Kogo i kiedy poinformujemy, jeśli w naszej firmie dojdzie do naruszenia?
Osoba, której dane dotyczą:
o takim zdarzeniu poinformujemy, jeżeli ryzyko naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą, zostanie przez Administratora ocenione jako wysokie lub zostaniemy do tego zobowiązani przez właściwy organ nadzorczy.
Informacja ta zostanie niezwłocznie przekazana indywidualnie każdej osobie dotkniętej zdarzeniem lub za pośrednictwem komunikatu publicznego, jeżeli bezpośrednie przekazanie informacji byłoby bardzo trudne.
Organ nadzorczy:
poinformujemy o takim zdarzeniu, jeżeli ocenimy, że istnieje większe niż niskie prawdopodobieństwo naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, których dane dotyczą.
Informacje te zostaną przekazane właściwemu organowi nadzorczemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 72 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia.
Rozdział VII Zasady przekazywania danych osobowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Możemy przekazywać dane osobowe podmiotom (oczywiście gdy będą ku temu podstawy) z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). W jego skład wchodzą kraje Unii Europejskiej, Islandia, Norwegia i Liechtenstein. Możemy przekazać dane osobowe do państwa trzeciego (poza EOG), jeśli gwarantuje ono co najmniej taką samą ochronę danych jak w Polsce. W praktyce taką gwarancją jest uznanie danego kraju przez Komisję Europejską za kraj zapewniający odpowiednią ochronę.
Możemy bez zgody urzędu nadzorującego ochronę danych osobowych w Polsce przekazywać dane osobowe do innych państw trzecich, gdy:
- W umowach z podmiotami z tych krajów zastosowaliśmy specjalne rozwiązania, przewidziane przepisami prawa lub zatwierdzone przez urząd nadzorujący ochronę danych osobowych w Polsce.
- Przekazanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy pomiędzy osobą, której dane dotyczą, a administratorem zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. b RODO.
Administrator przywiązuje szczególną wagę do minimalizacji przekazywania danych osobowych do państw trzecich oraz zapewnienia ich właściwej ochrony.
Rozdział VIII Organ nadzorczy/skarga
Jeżeli Klient/partner biznesowy ma podejrzenia, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z RODO, może złożyć skargę do organu nadzorczego w sprawie ochrony danych osobowych w sposób wskazany na stronie internetowej organu nadzorczego pod adresem www.giodo.gov.pl.
Rozdział IX Czas przetwarzania – informacje podstawowe
Jak długo przetwarzamy dane?
Przetwarzamy dane Klientów przez czas niezbędny do osiągnięcia celu przetwarzania. Konkretne okresy wskazujemy w dokumentacji przekazywanej Klientom. Stosujemy zasadę ograniczenia przechowywania danych osobowych, która chroni dane przed przetwarzaniem przez czas nieokreślony. Po osiągnięciu celu przetwarzania dane usuwamy lub anonimizujemy (nie ma wówczas możliwości ich odzyskania). Wyjątkiem są sytuacje, gdy musimy przechowywać dane ze względu na odrębne przepisy (np. prawo podatkowe). Dane Klientów usuwamy lub anonimizujemy w szczególności gdy:
- Klient/partner biznesowy cofnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeżeli przetwarzanie odbywało się na podstawie zgody).
- osoba, której dane dotyczą, zgłosi skuteczny sprzeciw wobec dalszego przetwarzania (jeżeli podstawą przetwarzania był prawnie uzasadniony interes Administratora).
- ewentualne roszczenia wygasną (jeżeli dane były przetwarzane w celu realizacji umowy).
- upłyną terminy wynikające z innych przepisów (np. ustawy o rachunkowości, prawa celnego).
Załącznik nr 1:- obowiązki informacyjne
Klauzule informacyjne
Klauzula nr 1
dla kandydatów do pracy
KONTROLER DANYCH Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.plCELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
cel przetwarzania |
podstawy prawa przetwarzania |
okres przetwarzania |
---|---|---|
1) wybór kandydata do pracy | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na zatrudnieniu nowego personelu | do 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywał dane kandydatów wyłącznie zaufanym odbiorcom takim jak dostawcy usług IT, dostawcy hostingu poczty elektronicznej (którzy świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.)
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych.
5) złożenia skargi do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym. Bez podania danych kandydat nie może wziąć udziału w procesie rekrutacyjnym.
KONTROLER DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.pl
Administrator będzie przekazywał dane kandydatów wyłącznie zaufanym odbiorcom takim jak dostawcy usług IT, dostawcy hostingu poczty elektronicznej (którzy świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.)
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych.
5) złożenia skargi do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym. Bez podania danych kandydat nie może wziąć udziału w procesie rekrutacyjnym.
Klauzula nr 2
dla personelu
CELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.pl1) wypełnianie obowiązków pracodawcy wynikających ze stosunku pracy | przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) | 10 lat od ustania stosunku pracy |
2) wypełniania obowiązków pracodawcy wynikających z prawa pracy | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z Kodeksem pracy i aktami wykonawczymi | 10 lat od ustania stosunku pracy |
3) zgłaszania osób do ubezpieczenia społecznego | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych | 5 lat od ustania stosunku pracy |
4) prowadzenie dokumentacji księgowej i podatkowej | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z żartem. 74 ustawy o rachunkowości oraz inne dotyczące podatków | 5 pełnych lat od zakończenia roku kalendarzowego |
5) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – obrona interesów przedsiębiorcy | 10 lat od zakończenia współpracy |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywać dane pracowników wyłącznie zaufanym odbiorcom, takim jak dostawcy usług IT, hostingu poczty, usług księgowych, pocztowych i kurierskich (którzy świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.).TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) Poproś o dostęp do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych.
5) przenoszenia danych osobowych (które przetwarzane są na podstawie umowy)
6) złożyć skargę do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy o pracę. Bez podania danych nie jest możliwe zatrudnienie pracownika.
Klauzula nr 3
dla dostawców i potencjalnych dostawców
KONTROLER DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.plCELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
cel przetwarzania | podstawy prawa przetwarzania na podstawie Rozporządzenia nr 2016/679 (tzw. RODO) |
Okres przetwarzania |
---|---|---|
1) nawiązanie stosunków handlowych – zakupy | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na zakupie towarów i usług niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej |
do czasu rozwiązania umowy |
2) zawarcie i wykonanie umowy kupna | przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
10 lat od ustania stosunku pracy |
3) zgłaszanie skarg, skarg i wniosków | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na zapewnieniu jakości dostaw |
rok od dnia złożenia skargi, skargi lub wniosku |
4) prowadzenie dokumentacji księgowej i podatkowej | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z art. 74 ustawy o rachunkowości i innych podatków |
5 pełnych lat od zakończenia roku kalendarzowego |
5) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – obrona interesów przedsiębiorcy |
10 lat od zakończenia współpracy |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywał dane potencjalnych dostawców lub dostawców wyłącznie zaufanym odbiorcom takim jak dostawcy usług IT, hostingu poczty, usług księgowych, pocztowych i kurierskich (którzy świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.).
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych.
5) przenoszenia danych osobowych (które przetwarzane są na podstawie umowy)
6) złożyć skargę do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania współpracy handlowej. Bez podania danych nie jest możliwe składanie zapytań, zawieranie umów i ich realizacja.
Klauzula nr 4
dla klientów i potencjalnych klientów
KONTROLER DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.plCELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
cel przetwarzania | podstawy prawa przetwarzania na podstawie Rozporządzenia nr 2016/679 (tzw. RODO) |
Okres przetwarzania |
---|---|---|
1) nawiązanie stosunków handlowych – zakupy | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na dążeniu do sprzedaży usług |
do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu/prośby o zachowanie |
2) zawarcie i wykonanie umowy kupna [PK5] [PK6] | przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) [PK7] |
do czasu rozwiązania umowy |
3) rozpatrywanie skarg, skarg i wniosków | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na dbaniu o jakość i wizerunek przedsiębiorcy |
rok od dnia złożenia skargi, skargi lub wniosku |
4) prowadzenie dokumentacji księgowej i podatkowej | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z żartem. 74 ustawy o rachunkowości oraz inne dotyczące podatków |
5 pełnych lat od zakończenia roku kalendarzowego |
5) windykacja | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na utrzymaniu płynności finansowej |
aż do całkowitego rozliczenia |
6) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – obrona interesów przedsiębiorcy |
10 lat od zakończenia współpracy |
7) marketing usług własnych | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na dbałości o interesy i dobry wizerunek przedsiębiorcy |
2 lata od uzyskania danych lub do chwili wniesienia sprzeciwu |
8) marketing usług/towarów zewnętrznych – partnerzy | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na sprzedaży usług oraz promocji partnerów gospodarczych |
2 lata od uzyskania danych lub do chwili wniesienia sprzeciwu |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywać dane klientów i potencjalnych klientów wyłącznie zaufanym odbiorcom, takim jak dostawcy usług IT, hostingu poczty, usługi księgowe, pocztowe i kurierskie oraz kancelarie prawne (które świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.).
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych.
5) przenoszenia danych osobowych (które przetwarzane są na podstawie umowy)
6) złożyć skargę do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania współpracy handlowej. Bez podania danych nie jest możliwe składanie zapytań, zawieranie umów i ich realizacja.
Klauzula nr 5
dla pracowników i współpracowników kontrahentów
ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.plCELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
cel przetwarzania | podstawy prawa przetwarzania na podstawie Rozporządzenia nr 2016/679 (tzw. RODO) |
Okres przetwarzania |
---|---|---|
1) nawiązanie stosunków handlowych – zakupy | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na dążeniu do sprzedaży usług |
do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu/prośby o zachowanie |
2) rozpatrywanie skarg, skarg i wniosków | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na dbaniu o jakość i wizerunek przedsiębiorcy |
rok od dnia złożenia skargi, skargi lub wniosku |
3) prowadzenie dokumentacji księgowej i podatkowej | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z żartem. 74 ustawy o rachunkowości oraz inne dotyczące podatków |
5 pełnych lat od zakończenia roku kalendarzowego |
4) windykacja | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na utrzymaniu płynności finansowej |
aż do całkowitego rozliczenia |
5) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – obrona interesów przedsiębiorcy |
10 lat od zakończenia współpracy |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywać dane pracowników i współpracowników kontrahentów wyłącznie zaufanym odbiorcom takim jak dostawcy usług IT, hostingu poczty, księgowość, usługi pocztowe i kurierskie, kancelarie prawne (które świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.).
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych.
5) złożenia skargi do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania współpracy handlowej z Twoim pracodawcą lub klientem. Bez podania danych nie jest możliwe nawiązanie współpracy.
Klauzula nr 6
dla korespondentów
KONTROLER DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.plCELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
cel przetwarzania | podstawy prawa przetwarzania na podstawie Rozporządzenia nr 2016/679 (tzw. RODO) |
Okres przetwarzania |
---|---|---|
1) rejestracja korespondencji i udzielanie odpowiedzi | niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – terminowego odpowiadania na pisma, terminowego dokonywania płatności na rzecz dostawców, zapewnienia jakości współpracy z kontrahentami i innymi zainteresowanymi stronami |
10 lat od wysłania lub otrzymania korespondencji |
2) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – obrona interesów przedsiębiorcy |
10 lat od zakończenia współpracy |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywał dane osób odpowiadających wyłącznie zaufanym odbiorcom, takim jak dostawcy usług IT, hostingu poczty, usług księgowych, pocztowych i kurierskich (którzy świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o.o.).
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych.
2) żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych.
5) złożenia skargi do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania współpracy handlowej z Twoim pracodawcą lub klientem. Bez podania danych nie jest możliwe nawiązanie współpracy.
Klauzula nr 7
dla użytkowników serwisu www.
KONTROLER DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Wide Bridge Forwarding Sp. z oo z oo, kontakt pod adresem ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa, office@widebridge.plCELE PRZETWARZANIA, PODSTAWA PRAWNA I PRZECHOWYWANIE
cel przetwarzania | podstawy prawa przetwarzania na podstawie Rozporządzenia nr 2016/679 (tzw. RODO) |
Okres przetwarzania |
---|---|---|
1) korzystania ze strony internetowej i zapewnienia jej prawidłowego działania | niezbędny do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegających na prowadzeniu strony internetowej |
2 lata od ostatniej wizyty na stronie |
2) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – obrona interesów przedsiębiorcy |
10 lat od zakończenia współpracy |
ODBIORCY DANYCH
Administrator będzie przekazywać dane użytkowników serwisu wyłącznie zaufanym odbiorcom, takim jak dostawcy usług IT (którzy świadczą usługi na rzecz Wide Bridge Forwarding Sp. z o. o.).
TWOJE PRAWA
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, masz prawo do:
1) Poproś o dostęp do swoich danych osobowych.
2) Żądania sprostowania swoich danych osobowych.
3) Żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych.
5) złożyć skargę do organu (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Podanie danych jest dobrowolne ale konieczne, aby wejść i korzystać z mojej witryny. Bez podania danych nie jest możliwe nawiązanie połączenia i zapoznanie się z treścią serwisu www.widebridge.pl