Carbon Pact Challenge is an initiative launched by Maersk Line, the biggest shipowner in the world. The initiative has been set in motion in 2014, and its aim is to mobilise as many business partners of the company as possible in order to reduce CO2 emissions.
 
The news is crucial, since climatic change is becoming a more pressing concern as time passes. Sea transport plays an important role in the subject; it constitutes for 10% of total CO2 emissions in transport in general. As you might have expected, it is bested by road transport that makes up for 73% of the total, and is close to air transport with 13%.
 
Carbon Pact Challenge helps promoting ecological solutions and transparency for companies whose activity brings about CO2 emissions. So far the project has achieved considerable success, with Agility joining it; the company has agreed to limit emissions by 15% by 2020. The solutions proposed at the moment include limitation of fuel usage levels and optimizing of already-existing transport routes.
 
It is also worth mentioning that companies such as Maersk Line and Agility already have experience in that kind of initiatives – both of them are members of Clean Working Group, an international transportation group strongly involved in reducing the damage done to natural environment.
 
Another important partner of the Maersk company is Tetra Pak, one of the biggest companies that deals in packaging and processing of food. Thanks to its involvement in CPC, Tetra Pak has limited its CO2 emissions by 45% between the years of 2010 and 2020.
 
That is not all – both companies have also agreed to provide active support to other solutions, tools and practices that aim at optimizing the process of transport so that it generates less CO2, and committed themselves to promoting the attitude among other companies.
Carbon Pact Challange to inicjatywa realizowana przez Maersk Line, czyli największego armatora kontenerów na świecie. Inicjatywa ta została uruchomiona w 2014 roku. Jej celem jest zaangażowanie jak największej ilości partnerów biznesowych tej firmy do wspólnego redukowania poziomu emisji CO2.
 
Jest to bardzo ważne, ponieważ zmiany klimatyczne stanowią rosnący problem. Transport morski, posiada tutaj znaczącą rolę – stanowi 10% całości emisji CO2, która jest generowana przez transport. Oczywiście – największym źródłem jest transport drogowy, który stanowi aż 73% całości oraz transport lotniczy (13%).
 
W ramach Carbon Pact Challange promowane są ekologiczne rozwiązania oraz transparentności firm w zakresie danych dotyczących emitowania gazów cieplarnianych, z naciskiem na CO2.
 
Jak dotąd projekt odnosi znaczące sukcesy. Obecnie do CPC dołączyła firma logistyczna o globalnym zasięgu – Agility, która zobowiązała się zmniejszyć emisję CO2 o 15% do roku 2020.
 
Proponowane rozwiązania w ramach CPC to między innymi obniżenie poziomu zużycia paliwa, optymalizacja tras transportowych oraz istniejących sieci połączeń.
 
Warto zwrócić uwagę, że takie firmy jak Maersk Line czy Agility mają już doświadczenie w tego typu inicjatywach, obydwie firmy są członkami międzynarodowej grupy firm z sektora transportu morskiego Clean Cargo Working Group, która jest silnie zaangażowana w redukowanie szkód wyrządzanych środowisku naturalnemu.
Innym znaczącym partnerem Maersk Line jest firma Tetra Pak – jedna z najważniejszych firm zajmujących się przetwarzaniem i pakowaniem jedzenia. Dzięki zaangażowaniu w CPC Tetra Pak od roku 2010 do 2020 zmniejszy swój poziom emisji CO2 aż o 45%.
Jednak to nie wszystko, obydwie firmy zobowiązały się do aktywnego wspierania rozwiązań, narzędzi oraz praktyk, które pomogą zoptymalizować proces transportu morskiego, tak aby generował on, jak najmniejszą ilość CO2. Oprócz tego obydwie firmy zobowiązały się do promowania podobnego podejścia wśród innych firm.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *