227.000 units – this is the number of transports achieved by rail carriers in the second quarter of 2016. Calculated into TEU units (1TEU unit = standard 20-feet container), the result boasts 343.000TEU. The Office of Rail Transport compared the result to the same period of time in 2015, and has noted that rail carriers managed to achieve 32,3% growth.
In the second quarter of 2016, the intermodal rail transports were being carried out by 10 licensed hauliers, and such high growth is very much a tendency – is it the first time that the total mass of the cargo in the second quarter surpassed 3mln tons, and the work done was higher than 1bln ton-kilometres. How does this piece of statistics present itself in view of the whole railway transport? 5,8% of all goods are transported by intermodal transport if you measure it by total mass, and 8,6% if you measure it by total workload.
It should also be noted that the average level of those indicators, in comparison to other European countries, is 3 to 4 times lower than the average.
Part-load transport by rail proves to be a chance of development of the rail sector, and the highest chance of success would be achieved above 250km routes – that is the barrier past which the rail transport can be competitive, mostly against the very-well developed road transport.
Our comprehensive transportation offer also includes transport by rail. We take care of both partial loads as well as full container loads, and we are happy to see the growing popularity of that mode of transport. Please feel free help us develop that branch of transportation with us by taking advantage of our services in that field.
227 tysięcy jednostek (kontenerów z ładunkami i naczep samochodowych) – to wynik osiągnięty przez kolejowych przewoźników w drugim kwartale 2016 roku. W przeliczeniu stanowiło to blisko 343 tys. TEU (1 TEU jest odpowiednikiem standardowego kontenera 20-stopowego).
Urząd Transportu Kolejowego porównuje to z II. kwartałem 2015 roku i notuje 32,3 % wzrost.
W II. kwartale 2016. roku kolejowe przewozy intermodalne realizowane były przez dziesięciu licencjonowanych przewoźników. Fakt wzrostu przewozu drobnicowego przez kolej w II kwartale br. to również znacząca tendencja rosnąca w historii owych przewozów. Po raz pierwszy bowiem łączna masa w II kwartale przekroczyła 3 mln ton, a wykonana praca przewozowa to aż 1 mld tonokilometrów.
Jak statystyka ta przedstawia się zatem na tle całego rynku kolejowego? Otóż przewóz intermodalny to 5,8% – jeśli jest liczony masą towarów, zaś 8,6 % według wykonanej pracy.
Należy jednak nadmienić, że średni poziom tych wskaźników w zestawieniu innych krajów Unii Europejskiej jest od 3 do 4 razy wyższy niż w Polsce.
Przewozy drobnicy w kontenerach to z pewnością szansa na rozwój sektora kolejowego. Trzeba jednak wówczas korzyść upatrywać na trasach dalszych niż 250 km – kolej wówczas jest w stanie konkurować z bardzo dobrze rozwiniętym transportem drogowym.
Nasza kompleksowa oferta nie pomija również transportu kolejowego. Realizujemy przewóz zarówno drobnicowy, jak i pełno kontenerowy. Cieszymy się ze wzrostowej tendencji udziałów rynku kolejowego i zachęcamy do skorzystania z naszych usług w tym zakresie.