Between 22nd and 29th September in Hannover the IAA Commercial Vehicles fair has taken place. The fair itself is organized every two years, and the main scope of it is everything that happens within the logistics and road transport industry.
Matthias Wissmann, the CEO of VDA (the German Association of the Automotive Industry) was the one to open the event for the public. We are lining in a time of great changes, and the numbers confirm it: 330 world premieres and 100 European premieres during the current IAA fair, said Wissmann. The IAA fair provides us with unique spectrum of whole chain of car industry, including road vehicles such as cargo buses, tautliners as well as logistics and intermediary services and logistics. IAA also is also an opportunity for new groups, such as start-ups.
What Are We Going To See Nn Car Saloons Of The Near Future?
More than 2 thousands exhibitors of companies from 52 countries from all over the world have presented the public with 332 world premieres and 100 premieres of their new products. The road transport has been strongly marked by cargo and supply cars: new generation of Scania cars, MAN TGE, MAN TGX Efficient Line 3, Volkswagen Crafter, Mercedes-Benz Urban eTruck, the new Volvo FH, Iveco Daily Crew, Nissan NV300, and much more. Some of the cars presented at the IAA fair were premieres, and it was full of surprises.
Driven by ideas
Driven by Ideas – that was the motto of the whole event. Many car manufacturers have been trying to outwit one another as to what the future of road transport should look like. The conference about the next stage of the Efficiency Run project has taken place, and a new declaration has been signed, which states that until the year of 2020 a reduction of fuel usage (and therefore emissions of CO2 into the atmosphere) by 20% will be possible. The new concept of the Z-Truck has also been put forward; the vehicle itself is meant to be entirely neutral towards natural environment and should not depart from the technological advancements of modern trucks. That is just a part of all the attractions. There was also one more interesting idea – the Vision-X Truck of the future, that will make it possible for the truck to be driven without a living driver, thanks to intelligent communication and automation of driving. Those solutions will total towards a new level of independence – for the time being, it will be able to plan the routing, prepare documents and rest, all at the same time.
When will all the advancements end up on the road?
For the moment it is hard to answer that question. The development of the automotive industry can make you very optimistic about the future of the industry. Our company offers whole range of spedition services, including those done by trucks and delivery vehicles. We are able to adapt to the new trends and keep up with the changes within the industry. We are trying to remain a close partner to our clients by the means of working with the best contractors on the market. Just like you, we are looking forward to the implementation of new solutions.W dniach 22-29 IX w Hannoverze odbyły się targi IAA Commercial Vehicles. To nic innego jak odbywające się co dwa lata pokazy, gromadzące wszystko, co najważniejsze w zakresie transportu drogowego oraz logistyki.
Wystawę otwierał Matthias Wissmann, przewodniczący VDA (niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego), który mówił: „Żyjemy w czasach potężnych zmian, urzeczywistnianych w ponad 330 światowych premierach i 100 premierach europejskich na IAA. Targi IAA są unikalnym przekrojem całego łańcucha wartości w przemyśle, od pojazdów wszelkiego rodzaju przez usługi transportu, do logistyki; od producentów samochodów ciężarowych i dostawczych, busów i naczep do mnóstwa dostawców pośrednich usług. IAA szeroko się otwiera także na nowe grupy jak np. startupy biznesowe.”
Co za chwilę będziemy oglądać w salonach?
Ponad 2 tys. wystawców, z 52 krajów z całego świata, zaprezentowało 332 światowe i 100 europejskich premier swoich produktów. Transport drogowy mocno zaznaczył się na targach w postaci samochodów ciężarowych i dostawczych: Scania Nowej Generacji, MAN TGE, MAN TGX EfficientLine 3, Volkswagen Crafter, Mercedes-Benz Urban eTruck, nowe Volvo FH, Iveco Daily Crew Van, Nissan NV300 i wiele innych. Niektóre z nich ujrzały światło dzienne na targach w Hannoverze, niespodzianek zatem na pewno nie brakowało.
Driven by ideas
To hasło górowało nad całym eventem. Wielu producentów samochodów ciężarowych i dostawczych prześcigało się w koncepcjach wizji przyszłości transportu drogowego. Konferencja o następnym etapie programu “Efficiency Run” oraz deklaracja, że już do 2020 r. możliwa będzie redukcja zużycia paliwa (a przez to i emisja CO2 do atmosfery) o 20%. Koncepcja trucka Z (Z-Truck), który ma być całkowicie neutralny dla środowiska, ma stanowić o bezpieczeństwie drogowym, a co najważniejsze nie odstępować od rozwiązań technologicznych współczesnych ciężarówek. To tylko część atrakcji. Jedna z firm wyszła z ambitnym konceptem pod nazwą VisionX – trucka przyszłości, w którym inteligentna łączność i automatyzacja jazdy pozwolą na poruszanie się po drogach bez udziału kierowcy. Da mu to niespotykaną dotąd suwerenność: odtąd ma znaleźć czas na jednoczesne planowanie trasy, przygotowanie dokumentów oraz odpoczynek.
Od kiedy na autostradach?
Póki co na to pytanie odpowiedzieć nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć. Nie mniej jednak może tylko wprawiać w niemały optymizm tak prężny rozwój motoryzacji , którego powinowactwem będzie rozkwit transportu drogowego. Nasza firma oferuje pełen zakres usług spedycyjnych w tego typu przewozach. Jesteśmy w stanie przystosować się i nadążać za nowoczesnymi trendami rynku. Staramy się być blisko naszych klientów, dlatego nasze usługi w zakresie transportu drogowego realizujemy wyłącznie za pośrednictwem zaufanych, profesjonalnych partnerów. Z niecierpliwością czekamy razem z Państwem na wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych.
Get In Touch
Wide Bridge Forwarding, Sp. z oo, ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa