Statistics leave no space for discussion. The stereotype of professional cargo carriers being one of the most dangerous groups within road transport seems to be less and less true. Such widespread opinions are exaggerated, and already for quite some time; numbers prove exactly that.
In 2015, trucks in Poland were a part of 3377 road accidents; a decade earlier, the accidents with trucks boasted the number of 7635, and that means a decrease of 54% throughout the last 10 years.
The general locomotive trend of more and more vehicles on the roads seems to have an opposite reaction on the number of road accidents. The number of accidents that include trucks keeps decreasing, even though every year the number of trucks increases. In 2006 there were 2.1mln trucks, and in 2014 there were more than 3mln.
The decrease in road incidents is also systematically getting lower and lower. The number of accidents in which it was the truck drivers’ fault is also decreasing, and at a much quicker pace than the general number of road accidents (decrease of over 60% in comparison to 54%). In 2015, truck drivers were responsible for less than 5% of all road accidents on Polish roads. In 2009, that percentage oscillated around 9%.
The good tendency of fewer accidents on the roads can only boost the number of road transport enthusiasts. We are among the people who embrace the good change, and we encourage you to cooperate with us as far as road transport is concerned.Statystyki są jednoznaczne. Powszechnie zakorzeniony stereotyp, że profesjonalni przewoźnicy są jedną z najbardziej niebezpiecznych grup ruchu drogowego odchodzą pozwoli do lamusa. Obiegowe opinie są już od dawna grubo przesadzone. Popierają je liczby.
W 2015 r. w Polsce ciężarówki brały udział w 3377 wypadkach drogowych. Przed dekadą podobnych zdarzeń było 7635. To oznacza spadek aż o 54 proc. Trend dla przyrostu środków lokomocyjnych zaczyna wykazywać odwrotną tendencję w zestawieniu do katastrof drogowych. Liczba wypadków z udziałem samochodów ciężarowych maleje, mimo że z roku na rok ciężarówek w kraju przybywa. W 2006 r. było ich w Polsce ponad 2,1 mln, a w 2014 r. już ponad 3 mln.
Spadek samych incydentów drogowych jest również systematyczny. Liczba wypadków drogowych, w których zawinił sam kierowca ciężarówki maleje i to w tempie znacznie większym niż liczba wszystkich wypadków drogowych (spadek o ponad 60 proc. w porównaniu do 54 proc. ogółem).
Kierowcy aut ciężarowych odpowiadali w 2015 r. za niespełna 5 proc. wszystkich wypadków na polskich drogach. Dla porównania – w 2006 r. było to prawie 9 proc.
Mniejsza liczba wypadków to także mniejsza liczba rannych i zabitych w kraksach spowodowanych przez kierowców ciężarówek. W 2006 r. z ich winy zginęło 496 osób. W 2015 r. było to niemal trzy razy mniej – 176 osób.
Wyraźnie zaznaczona tendencja spadkowa wypadków może tylko dodać entuzjastów transportu drogowego. Nas również cieszy ów trend , stąd zachęcamy naszych Klientów do współpracy zakresie spedycji drogowej.
Get In Touch
Wide Bridge Forwarding, Sp. z oo, ul. Taneczna 23/29, 02-829 Warszawa