Railroad seems to be a recurring subject, and that is because the Polish National Railways are planning to refurbish a 40-kilometer-long railroad from Toszek Północ through Rudziniec Gliwicki to Stare Koźle, a piece of track that plays an important role for cargo rail transport. What is the goal of the investments? To improve the infrastructure of trains, mostly from Upper Silesia to Polish sea ports. As the manager of railway said, the auction for that piece of track has already started, and that includes the tracks of lines number 153, 199, 681, and 872.
 
Cargo carriages between the stations of Toszek Północ and Rudziniec Gliwicki will be able to drive at the speed 90kph instead of 60kph, and from Rudziniec Gliwicki to Kędzierzyn Koźle – from previous 50kph to 80kph. Everything because of the new devices that take care of traffic control. It is also possible that the number of carriages themselves will get higher.
 
The modernization is planned between the yeats of 2017 and 2019. Roadworks are going to include replacement of railroad tracks, modernization of traffic-control devices, refurbishment of 8 road-rail passages, 18 overpasses, 5 bridges, 10 control centers and replacement of 31 crossovers.
 
This investment projects is one among many that have been happening is the region of Silesia. In November last year, a new procedure has been launched that would refurbish the railroad tracks between Chybie, Żory, Rybnik and Nędza. Altogether it is 60 kilometers of tracks for railroad lines number 140, 148, 157, 159, 173, 689 and 691.
 
What is more, a series of smaller projects are being made a reality. The minor projects are a part of bigger entity whose aim is to make the rail shipments from Upper Silesia easier to and quicker to transport outside of that region. In the year or 2015-2016, the manager of railway infrastructure decided to spend around 100mln Polish Zloty on it.This year the expenses for the Silesia railway transport are planned between 13 projects that altogether cost 104,5mln PLN. Within the 13 projects, 11 are purely investment-based and two are based on so-called maintenance measures. Together, it is estimated that 81km of railway is going to be refurbished and 14 stations will have their rail carriage movement increased.
 
Last year, it was 90km, and in the region around 600kg of railway tracks being refurbished in one way or another. The manager of railway infrastructure, according to his own data, spent more than 2,5bln PLN on all the projects to-date, and he plans to spend 9bln more in the coming years. A few weeks ago we have noted a considerable increase in railway track investments that lead to the sea ports of Szczecin, Gdańsk, Gdynia and Świnoujście.
 
The rate and amount of the investments speak for themselves, and transport from the south of the country to the north is going to run more smoothly because of it. Intermodal transport is another step in development of sea freight and the rail freight. We specialize in full-container, partial-load and overweight transport. We are flexible, adjusting to our customers’ needs. We embrace the developments in Polish transport community.
Pociągi towarowe między stacjami Toszek Północ i Rudziniec Gliwicki mają zwiększyć prędkość z 60 do 90 km/h, a na trasie Rudziniec Gliwicki – Kędzierzyn Koźle z 50 do 80 km/h. Wszystko dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem, niewykluczone też , że liczba składów ulegnie zwiększeniu.
 
Modernizację zaplanowano na lata 2017-2019. Roboty budowlane mają objąć m.in.: wymianę torów i sieci trakcyjnej, modernizację urządzeń sterowania ruchem, remonty 8 przejazdów kolejowo–drogowych, 18 wiaduktów, 5 mostów i 10 nastawni, a także wymianę 31 rozjazdów.
 
Projekt inwestycyjny to kolejny bardzo duży przetarg na remonty dla ruchu towarowego linii kolejowych w woj. śląskim. W listopadzie ubiegłego roku ruszyło postępowanie na planowaną również do 2019 r. rewitalizację trasy między Chybiem, Żorami, Rybnikiem i Nędzą. To łącznie 60 km linii nr 140, 148, 157, 159, 173, 689 i 691.
 
Ponadto w trakcie realizacji są serie mniejszych przedsięwzięć, w ramach programu “Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. W latach 2015-2016 zarządca kolejowej infrastruktury zaplanował wydanie na ten cel po ok. 100 mln zł.
 
W tym roku program udrożnienia towarowych tras wyjazdowych w woj. śląskim obejmuje 13 zadań o łącznej wartości 104,5 mln zł. To jedenaście przedsięwzięć inwestycyjnych oraz dwa prowadzone z tzw. środków utrzymaniowych. Łącznie zakładają one rewitalizację blisko 81 km torów i zwiększenie przepustowości 14 stacji.
 
W ubiegłym roku natomiast dzięki krokom podjętym na rzecz poprawy infrastruktury ruchu towarowego na Górnym Śląsku podobnymi nakładami m.in. wyremontowano ponad 90 km torów. Ogółem w regionie modernizacją objętych jest ok. 600 km torów. Zarządca kolejowej infrastruktury-według swoich danych-przeznaczył już na ten cel ponad 2,5 mld zł, a w najbliższych latach planuje inwestycje na 9 mld zł.
 
Kilka tygodni temu odnotowaliśmy znaczne ożywienie inwestycyjne w ramach tras kolejowych do portów morskich w Szczecinie, Gdańsku, Gdyni oraz Świnoujściu. Jak widać nie są to wyłącznie mrzonki , a konkretne działania, usprawniające przewóz towarowy z południa na północ kraju. W aspekcie przewozu intermodalnego to następny krok ku poprawie wyników zarówno transportu morskiego i kolejowego. Specjalizujemy się w dostawie towarów dla przesyłek kontenerowych, drobnicowych, jak i ponadgabarytowych. Prężnie dopasowujemy się do potrzeb i tendencji na polskim rynku, toteż cieszy nas zwyżkowa forma transportu polskiego.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *